ویپVOIP

ابزارهای پیاده سازی سرویس ویپVoIP

Asterisk.1

یک نرم افزار باز  برای پیاده سازی و راه اندازی مراکز تلفن تحت شبکه و همچنین پیاده سازی مراکز
تماس میباشد. با استفاده از این نرم افزار امکان تعریف کاربران و تلفنها در سیستم و تنظیمات مربوط به
مسیریابی خطوط انجام میشود . لازم به ذکر است از آنجا که کار با این سیستم ساده نیست لزوما نیاز به یک
کارشناس جهت راه اندازی این سیستم خواهد بود . باید توجه داشت که شرکتهایی مانند
Elstix رابط
کاربری آسانی برای آن درست کرده اند که با استفاده از این رابط کاربری امکان مدیریت کاربران و انجام
تنظیمات با دقت بیشتر و آسانتری برای کاربر فراهم میشود .

بااستفاده از asterisk امکان انتقال صوت و تصویر روبه روی بستر شبکه IP با بهره گیری از پروتکل های 

مختلف امکان پذیر است. شما می توانید با یک سیستم معمولی یک مرکز تماس راه اندازی کنید .

البنه بستگی به تعداد داخلی ها و بستر تلفنی هم دارد.

قابلیت های سیستم Asterisk در ویپVOIP

ساخت داخلی ها،تماس اینترنتی،صندوق صوتی ،انتقال تماس،کنترل ورود افراد،تماس های خارجی و ورودی

تعیین زبان صف انتظار،ماژول پیام ورودی و نظر سنجی و پیجینگ و….،ارتباط تصویری بر روی سرور،مانیتورینگ تماسها،

موزیک انتظار، مرکز اورژانس موزیک،انتظار فروش بلیط تلفنی ،فکس،سامانه شکایت انتقادات،مشاوره تلفنی و…..

Cisco .2 در ارتباطات ویپVOIP

شرکت Cisco Systems یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه در دنیا میباشد .که
سوئیچها و روترهای این شرکت در بسیاری از شبکه های سازمانهای دولتی و خصوصی در ایران و جهان
مورد استفاده قرار گرفته است . این شرکت با تولید کارت های
FXOو FXSبرای روترهای خود اولین بار
وارد دنیای ویپ
VoIP گردید و هم اکنون با تولید سرورها و نرم افزارهای مدیریتی سهمی از ارتباطات ویپVoIP را
به خود اختصاص داده است . نرم افزار مدیریت تماس این شرکت با نام
cisco Call manager به عنوان یک
نرم افزار پر قدرت برای برقراری و مدیریت تماس های تلفنی طراحی و پیاده سازی شده و هم اکنون شرکت
های زیادی در دنیا از این سرویس برای ارتباطات ویپ
VoIP خود استفاده میکنند .

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقالات همین سایت مراجعه یا با ما تماس حاصل فرمایید.