IVR

IVR مخفف Interactive voice response است که به معنای پاسخ صوتی تعاملی می باشد. IVR در سیستم های تلفنی وظیفه توزیع مکالمات را به عهده دارد و در واقع بار اپراتور برای پاسخ به مشتری ها به مقدار زیادی کاهش می دهد و تماسها به صورت خودکار و هدفمند توزیع می شوند.

تعداد IVR در ایزابل

ایزابل یک سیستم تلفنی متن باز می‌باشد و بر خلاف سیستم های تلفنی سنتی و سخت‌افزار های آماده هیچ محدودیتی در تعداد IVR ها ندارد و شما می توانید تعداد زیادی IVR به صورت چندمرحله ای تعریف نمایید.  در قسمت بعد آموزش ایجاد IVR را شروع میکنیم.

راه‌اندازی IVR

آموزش ایجاد IVR برای راه اندازی IVR پس از ورود به سرور VOIP از منوی PBX وارد بخش IVR می شوید. تنظیمات تلفن گویا ی در این بخش انجام می‌گیرد. در الستیکس بخش تلفن گویا با عنوان IVR شناخته می شود که همانند بخش دیزا در سانترال های پاناسونیک می باشد، با این تفاوت که امکانات استریسک برای تلفن گویا بسیار کامل‌تر و انعطاف‌‌ پذیرتر نسبت به پاناسونیک می‌باشد.

IVR

تنظیمات تلفن گویا (IVR) 

IVR

Name : یک نام برای IVR انتخاب می کنیم، وارد کردن این نام الزامی می‌باشد.

IVR Description : توضیحی برای این قسمت می نویسیم ولی الزامی نیست.

Announcement : از این قسمت صدایی را که هنگام ورود به IVR میخواهید پخش شود، را انتخاب می‌نمایید.

Direct Dial : اگر این قسمت را روی Extention تنظیم کنید در هنگام پخش IVR کاربر می تواند هر داخلی ای را شماره گیری کند در غیراین صورت امکان شماره گیری داخلی خاص از کاربر سلب می‌شود.

Timeout : مدت زمانی است که به کاربر فرصت داده می شود تا یک گزینه را انتخاب کند این زمان به ثانیه می باشد.

Invalid Retries : تعداد دفعاتی است که در صورتی که کاربر گزینه اشتباهی را انتخاب کند  می توانیم کاری انجام دهیم.

Invalid Retry Recording : از این قسمت صدایی را انتخاب می‌نماییم در صورتی که کاربر گزینه اشتباهی را انتخاب کرد برای وی پخش شود. اگر این قسمت روی Default تنظیم شود خود ایزابل صدای مناسبی که از قبل دارد را پخش خواهد کرد ( این صدا انگلیسی می باشد).

Append Announcement on Invalid : در صورت تیک‌دار کردن این گزینه بعد از پخش صدای Invalid Retry Recording صدای اصلی IVR دوباره پخش خواهد شد.

Return on Invalid : اگر این گزینه تیک بزنید در صورتی که این IVR از طریق یک IVR دیگه صدا شده باشد سیستم به IVR پدر باز می گردد.

Invalid Recording : از این قسمت می توانید صدای ضبط شده ای را انتخاب کنید، این صدا زمانی پخش خواهد شد که کاربر گزینه اشتباهی را انتخاب کرده و تعداد Invalid Retries به پایان رسیده باشد.

Invalid Destination : مقصدی است که در صورت کاربر به تعداد Invalid Retries گزینه اشتباه وارد کرد تماس به این مقصد منتقل خواهد شد.

تمام  گزینه‌هایی که در بالا گفته شده برای حالت Time Out نیز وجود دارد و کاملا مشابه هستند.

Return to IVR after VM: در صورتی که این گزینه تیک‌دار شده باشد و voice mail در سیستم فعال باشد بعد از در یافت پیام از Voice mail سیستم کاربر را به این IVR منتقل می‌کنید.

در قسمت IVR Entries شما می توانید کلیدهای IVR را مشخص و یک مقصد برای هر کدام انتخاب کنید . تعداد Ext ها نا محدود است و شما می توانید از اعداد یک یا چند رقمی در این قسمت استفاده کنید.

در آخر هم می توانید IVR را Sumbit کنید. آموزش ایجاد IVR به پایان رسید.

برای تست هم می توانید مقصد مسیر وردی را IVR انتخاب کنید تا تمامی تماس های ورودی به IVR متصل شود.

نصب و راه اندازی سیستم تلفن ویپ

تماس با ما